Vakantie in Milaan en Venetië

Italië is een land waar ik graag kom, om te skiën en om de zomer door te brengen. Wij hadden een hele roadtrip op het oog, maar deze werd een beetje anders door de tijd. Dit leidde tot het bezoeken van Milaan en Venetië. Twee steden waar ik nog nooit was geweest en dat is helemaal leuk.

Op de heenweg bezochten we een plaatje met een heel blauw meer, Blautopf. Hierna reden we door naar Milaan en daar kwamen we aan het einde van de middag aan. Hier kampeerde we op de stadscamping en dat was echt een prima camping. Het fijne van een camping is dat het erg goedkoop is en je bent er toch amper als je een stad verkent, dus een prima oplossing.

Bella Milano

Milaan kende ik van de mooie foto’s die ik op Instagram tegen kwam. Hierbij zag ik vooral twee dingen, een mooie witte kerk en een overkoepelde winkelstraat. Dit zijn precies ook de enige dingen die Milaan heeft. Hou je niet van shoppen, ga dan ook vooral niet naar Milaan. Hoewel het shoppen ons wel goed afging, zo kochten we beiden een Gucci riem, Eric kocht nog een Dsquared trui en een Diesel korte broek. Ik kocht een paspoort hoesje van Victoria Secret in de 70% en een mooi lingerie setje van Intimissimi, heerlijk hoe klein dat merk valt.

Pizzeria PizMilaan Italië, pizzeria Piz Milaan Italië, pizzeria Piz

Lekker eten heb je er ook, zo aten wij bij Piz, je hebt 3 soorten pizza maar zo lekker. Bij aankomst kregen we een glas bubbels en een lekker hapje. Vervolgens kwam de pizza en toen we klaar waren kregen we Crema Melone en met het betalen kregen we nog een drankje, eentje die we beiden niet kende. En de pizza zelf was maar €7,-. Deze pizzeria is echt een aanrader.

Camping gezelligheid

Na het eten besloten we naar de tent te gaan, die ochtend hadden we van Duitsers die tegenover ons stonden een lift gekregen naar het centrum van Milaan. Gezien dat erg gezellig was besloten we in de avond met elkaar wat te drinken. Dit was erg gezellig en leuk, toch wel een voordeel van een camping. Een mega groot nadeel waren de muggen, die bleven niet weg, ook niet met alle kaarsen die we opgestoken hadden.

Outletcenter Serravalle Scrivia

In de buurt van Milaan heb je een heel groot designer outlet centrum, die vrijwel altijd open is. Milaan zelf wilde we niet opnieuw in, gezien we het meeste wel gezien hadden en daarom besloten we hier heen te gaan. Hij was echt mega groot toen we aankwamen, het was bijna lunchtijd, dus gingen we eten bij een pizzeria. Verbazend goed dat verwachtte ik niet voor zo een plek. Daarna kon het shoppen beginnen. Ik kocht een toffe broek met sterren van Calzedonia en een broek van Tommy x Gigi.

Venetië

Venetië met de boot

De stad van de romatiek was de tweede stop die we maakte. Op internet vonden we een goedkoop hotel op een goede plek, hij was outbollig, maar boeiend. Aan het einde van de dag kwamen we aan, wegens de files die overal stonden. Onze auto hadden we geparkeerd in een parkeerplaats buiten de stad en per boot gingen we naar de stad. Ook deze stad zat bomvol winkels, maar gelukkig kon je hier meer doen.

Goedkope maar heerlijke pasta bij Bigio

Wil je lekkere en goedkope to go pasta eten? Dan is Bigio echt een geweldige tent. Ze maken alles vers en dat is door de open keuken goed te zien. Je hebt een keuze uit een aantal heerlijke sauzen en vanaf €5,- heb je een pasta. Je kan niet zitten, maar wel staan aan de bar. Ik had de pasta al ragu en Eric had er eentje met eenden regout. Het kan druk zijn maar het is het wachten waart en het krijgt niet voor niks een goede score op TripAdvisor en Google.

Lekkere ijssalons in Venetië

Eindelijk vond ik mijn bloemenijsje, die wilde ik al zo lang en kon niet vinden welke het was, maar zowel in Milaan als in Venetië vind je de ijswinkel. Dus mocht je een ijsje willen met macaron in de vorm van een bloem, het kan daar. Een andere lekkere ijssalon is Gelato di Natura, waar ze heerlijke vegan ijssoorten hebben naast sorberts. Heerlijk was die afwisseling.

Baldadige actie tijdens de vakantie

We beleven genoeg en soms creëren we het ook zelf. Zo belande we bij een restaurant wat en leuk uit zag, maar hadden we maar op Tripadvisor gekeken, echt een tip voor iedereen, google eerst een restaurant. Nog nooit hadden we in zo’n slecht restaurant gegeten en ik had graag foto’s gemaakt van hoe slecht het was, maar daar dacht ik echt niet aan.

Zodra we de bestelling doorgaven stond het op tafel voor we het hadden uitgesproken. Het voorgerecht, ham met meloen was prima, de verhouding klopte niet maar oké. Toen we het hoofdgerecht kregen was het voorgerecht nog niet weg, we kregen wat stokbrood, duidelijk van gister door taaiheid, bah. Ik had pasta met fruit de mer, normaal is dat wel iets beter dan spaghetti uit een pak met wat olie en fruit de mer wat ik gebroken schelpen zat, wat leidde tot het eten van schelpschilvers, bah. Eric had vlees, het was taai en heel dun, niet smakelijk. Toen we om de rekening vroegen duurde het uren, na 20 minuten hadden we hem nog niet… Toen kwam Eric met het idee om weg te lopen, ik durfde niet, maar het was schandalig. Na 5 minuten twijfelen en obers die ons negeerde waren we er klaar mee en zijn we weggegaan zonder te betalen. Ik vond het doodeng, maar we hebben het toch gedaan.