Tripje naar Parijs

Kleine vakanties, grote vakanties, ik kan er niet genoeg van krijgen. Met het Hemelvaartsweekend waren wij in Parijs. Een stad waar ik niet genoeg van kan krijgen. Dit keer hebben we gefiets en daardoor veel nieuwe dingen gezien en de stad op een andere manier bekeken.

Parijs dag 1

Vroeg stonden we op en begonnen we met een ontbijtje op de camping, ja mensen deze Luxe Life Lover stond op een camping haha. Hierna besloten we op onze fietsen weg gaan.

De Eiffeltoren en shoppen

Eiffeltoren Draaimolen bij de Eiffeltoren Draaimolen bij de EiffeltorenDe eerste bestemming voor mij en Eric was de Eiffeltoren, al snel kwamen we een super leuke plek tegen om foto’s te maken en dat werd dan ook zeker gedaan. We parkeerde onze fietsen en besloten eerst richting de Champs Elysees te lopen. Als snel kwamen de Kenzo Flagshipstore tegen en we konden het dan ook niet laten om hier naar binnen te gaan. Beiden kochten we een typisch Kenzo shirt en het leuke van de Flagshipstore is dat ze een collectie in de winkel hebben hangen die nog nergens anders verkrijgbaar was, dus al snel was het duidelijk wat we namen.

Onze weg vervolgende we naar Ladurée, een patisserie die je niet over kan slaan als je in Parijs bent en dat deden wij dan natuurlijk ook niet. Wij kochten dit keer 6 macarons gezien dat doosje nog niet in mijn collectie zat. Ja ik spaar de doosjes haha. We namen 6 smaken en besloten daar maar weer is onze mening over te geven. Tegenwoordig hebben ze lactose vrije chocolade en ik kan nu zeggen dat hij super lekker is. Ook hebben ze een hartjes macaron, gewoon te schattig.

Notre Dame en Basilique du Sacré-Cœur

Onze lunch en macarons als toetje besloten we op het grasveld voor de Eiffeltoren te eten. Hier kan ik best wel van genieten, een stokbroodje op de grond opeten haha. Hierna besloten we op de fiets te gaan om de stad verder te verkennen. We besloten eerst naar de Notre Dame te gaan, hier bleven we even op het pleintje buiten zitten en toen het tijd was besloten we de weg naar boven aan te gaan, naar Basilique du Sacré-Cœur. Wat een vreselijk vermoeiende weg was dat zeg, alles ging omhoog en ik had echt totaal geen energie meer in me zitten toen we boven waren.

met mama bij Basilique du Sacré-Cœur matching outfit with eric

De rest was boven al op ons aan het wachten en we sloten bij ze aan. Bij dit mooie uitzicht maakte mijn oom foto’s van mij en Eric in onze matching outfits. We borrelden hier wat en daarna besloten we dat we de tocht naar beneden wel weer aan konden, dit was keihard naar beneden opzoek naar een eettentje. Helaas hadden we allemaal best honger en daarom belandde we bij een tentje die zeker niet aan te raden was. We namen pizza en hij was zo karig belegd dat we met honger naar de tent gingen. Daar besloten we dus maar opnieuw wat te eten en daarna was het toch echt bedtijd.

Parijs dag 2Eiffeltoren

Opnieuw stonden we vroeg op, aten we wat en vertrokken we op onze fietsen. Opnieuw begonnen Eric en ik bij de Eiffeltoren. Opnieuw gingen we naar Ladurée en kochten we een broodje, dit aten we op in een park. Het doel was om de Eiffeltoren dit keer te beklimmen met de trappen, zoals we eerder hadden gedaan. Echter was alles nu omgegooid rondom de Eiffeltoren en traploop kaartjes kan je niet van te voren kopen, dus moest je in een rij van een paar uur staan. Daar hadden we dus geen zin in.

Musee du Louvre

Als je in Parijs bent kan een bezoek aan het Louvre niet ontbreken en even naar binnen gaan is zo erg ook nog niet. Als student kan je gratis naar binnen dus maakte wij gebruik van deze mogelijkheid. Ja ik weet het, sommige van jullie hadden dit nooit zien aankomen, maar ik heb mijn selfie met de Mona Lisa nu echt hoor. En ook heb ik Jezus op wel duizenden manieren naakt gezien, ook iets wat ik niet had willen missen haha.

Crepes van Princess Crepes

Princess Crepe

Als je dan toch in Frankrijk bent zal je je moeten wagen aan een crepe, Eric en ik besloten er maar eentje te delen. De halve stad hebben we afgefiets om bij een volgens internet hele leuke en lekkere creperie te komen. Niks was minder waar, hoewel ik bij princess niet aan Koreaanse poppetjes dacht was het super leuk met al dat roze. De crepe kreeg zelfs beren oortjes. Goedkoop is anders, maar je krijgt er wel een super dik gevulde crepe van met allemaal lekkers in.

Hierna besloten we naar de camping te gaan voor een lekkere barceque, de mini vakantie zat er weer op, maar we hebben heerlijke dagen gehad. Parijs op de fiets verkennen is echt een aanrader.