Tripje naar Barcelona

Samen met mijn moeder doe ik vaak leuke dingen. Dit keer stond een tripje naar Barcelona op de planning. Wat we hier voor leuke dingen hebben beleefd en hoe een drama de heenreis was lees je hier. Moeder-dochter tijd vinden wij erg leuk en belangrijk en daarom doen we deze dingen ook graag.

Dag 1

De heenreis

Op zondag vertrokken wij naar Barcelona, we zouden vanaf Schiphol vertrekken. Wij hadden nog geen idee dat het komen op Schiphol een groot drama zou zijn. Wat er aan de hand was, mocht je het nog niet weten, lees je hier. Na de enige moeite en met de trein het laatste stuk te reizen kwamen we eindelijk aan op Schiphol. Al snel bleek dat onze vlucht wat vertraging had, hierdoor konden wij wat normaler ademen.

De reis verliep verder goed, met de bus zijn we vanaf de luchthaven van Barcelona naar ons hotel gegaan, dit was erg makkelijk en snel. Ook konden we gelijk inchecken in het hotel, we zochten ons plekje op de kamer en daarna besloten we ergens te lunchen.

Lunch – Bar Lobo

Bar lobo Barcelona

Na die reis hadden we wel honger gekregen, bij Bar Lobo genoten we van een heerlijke lunch. Op het teras was het erg druk, maar gelukkig kwam er snel een tafeltje vrij. Wij genoten van een kip fajita met een lekker glas witte wijn. Dat hadden we wel verdiend. Toen ik dit tentje op Instagram zag, wist ik gelijk dat ik hier wilde lunchen, het zag zo leuk! En dat was helemaal waar, het was heerlijk en een leuke tent.

De stad verkennen

Arc de Triomphe Barcelona

Misschien zag je deze foto al op Instagram, maar ze hebben hier dus een Arc de Triomphe staan. Wij hebben hier heerlijk rondgelopen foto’s gemaakt op de leuke plekken. Toen we het gehad hebben zijn we naar het hotel gegaan om te douchen en ons klaar te maken voor het avond eten.

Diner – Irata Taverna Barcelona

Irata Taverna Barcelona Irata Taverna Barcelona

Op Tripadviser vonden wij dit plekje, een leuke tapasbar met heerlijke tapas en lekkere wijntjes. Het ging hier echt op de leuke Spaanse manier, je moest de stokjes verzamelen en per stokje een bedrag betalen. Toen we aankwamen was het nog vrij rustig, maar niet veel later was het super druk. De keus was hier ook reuze en continu zette ze nieuwe broodjes neer.

Dag 2

In een oud boekje van 100% Barcelona vonden wij een route die langs het strand ging, deze weg hebben wij volledig gelopen. Het was een lange, maar zeker leuke route. We hebben veel mooie dingen gezien, waaronder het standbeeld van Columbus, de haven, een hele oude begraafplaats en zand kunstwerken op het strand.

Lunch – Kaymana

Kaymana Kaymana

Tijdens het wandelen kwamen we dit tentje tegen, geen Spaans eten, maar wel gezond en verrukkelijk. Ik koos voor een zelf samengestelde poke bowl, iets waar ik echt dol op ben. Mama nam een rijstbowl met kip. Het tentje zag er super leuk uit, had heerlijk eten, gezond en betaalbaar. Ook zat je hier heerlijk in het zonnetje. Wat wil een mens nog meer?

Borrel met waanzinnig uitzicht

Andante hotel Barcelona Andante hotel Barcelona

Ons hotel heeft een waanzinnig zwembad met een waanzinnig uitzicht. Hier genoten wij dan ook van een wijntje met een lekker stokbroodje en ik had alleen de heerlijke ham en mama nam de kaas. Echt genieten was deze borrel op deze geweldige plek.

Diner – Viana Viana BarcelonaViana BarcelonaViana Barcelona

Het duurde echt heel lang voor we eindelijk binnen waren, maar deze tent was het wachten zeker waart. In de rij hadden we veel aanspraak met mensen en dat was geweldig. Aan een voorgerecht en een toetje die we met zijn tweeën deelde hadden we voldoende na onze borrel haha. We hadden tomatenbrood en Iberico ham, een tonijn steak en als toetje hadden we vers fruit met mango sorbet en kokoscreme. Ook de sangria smaakte heerlijk.

Dag 3

Montjuïc, olympisch stadion en Poble Espanyol

Olympisch Stadion BarcelonaOlympisch Stadion Barcelona

De Montjuïc hebben we opgelopen, een flinke weg omhoog, maar het was zeker goed te lopen. We begonnen onze weg met een kasteel, hierna liepen we door naar het Olympisch stadion waar we even een foto moesten maken. Eentje met paraplu wegens het vreselijke weer een eentje waar ik chill op een balustrade.

Montjuïc

Eenmaal boven gekomen hadden we een waanzinnig uitzicht. Naast een leger ding was er verder niks te zien, dus al snel liepen we weer naar beneden. We vervolgden onze weg naar Poble Espanyol, ook wel bekend als Spaans Dorp. Dit dorp was volgebouwd met gebouwen vanuit heel Spanje en ze hadden hier een echt dorp van gemaakt. Toeristisch was het wel, maar ach.

poble espanyol

Diner – La Tasqueta de Blai

Ons avondeten deden we in de buurt van ons Hotel bij La Tasqueta de Blai en leuk tapasbarrete waar je ook andere dingen kan halen dan alleen de broodjes. Dit deden wij dan ook, eindelijk had ik mijn lievelings tapasgerecht, chorizo in moscatel, ik kan daar zo van genieten. Als toetje deelde we een frozen mojito, yummy.

Dag 4

Brr, zwembadfoto’s

Andante Hotel Andante Hotel

Wil je leuke foto’s dan moet je even bikkelen, want met 13 graden ging ik in de ochtend dit zwembad in, maarja kan krijg je natuurlijk ook wel hele gave foto’s.

Sagrada Família

Sagradia Familia

Vanuit het hotel liepen we naar de Sagrada Família, dit was een tocht van meer dan een uur, maar het was zeker leuk om te lopen. Toen we aankwamen hebben we eerst de kerk bekeken en de nodige foto’s gemaakt en toen het tijd was hebben we de tocht naar boven met de lift gemaakt, vervolgens konden we weer naar beneden lopen. Het was prachtig om te zien, maar ik vond het ergens wel waanzinnig duur voor het bezoeken van een kerk.

Lunch – broodje halen

Broodje iberico ham

Het is even zoeken, maar na het zoeken hadden we dan een heerlijk broodjeszaakje gevonden met stokbroodjes met ham. In een grasveldje aten we dit op, steeds uit lunchen vonden we niet nodig en ik kan je vertellen dat dit echt super lekker was.

Shopping time

Sephora Prada Candy Bar

Tijdens het shoppen kwamen we de Sephora tegen, hier moest ik naar binnen. In Nederland hebben we deze winkel natuurlijk niet, maar ik kende deze photogenieke versie van een Sephora nog niet. Ik heb verschillende Sephora’s bezocht, maar geen was er zo gaaf als deze. Ook hebben we voldoende andere winkels bezocht om heerlijk te shoppen. Bij de Zara kochten we enkele leuke dingen en bij Levi’s kochten we ook een matchend shirt.

Borrel bij Bar Lobo

Wine by Bar Lobo

Bij Bar Lobo genoten we opnieuw in het zonnetje. We bestelde een wijntje met wat olijfjes en broodjes met tomaat en zwarte peper. Ik vind het echt heerlijk om lekker te borrelen met wat te drinken en te snoepen.

Diner – 7 Portes

Paella 7 PortesPaella 7 Portes

Als je in Spanje bent kan je het land niet verlaten zonder sangria en Paella gegeten en gedronken te hebben. Op internet las ik geweldige verhalen over 7 Portes. Toen we aankwamen schrok ik even van de luxe die het restaurant uitstraalde, maar gelukkig viel het mee. Ik heb zelfs mijn moeder zo ver gekregen om mee te eten van deze vis paella. Het was echt waanzinnig lekker.

Dag 5

De laatste dag besloten we het rustig aan te doen, nog wat geshopt en lekker gelunched om vervolgens aan het einde van de middag naar het vliegveld te gaan.

Lunch – Surf House Barcelona

Surf House Barcelona Surf House Barcelona

Hier hebben we echt heerlijk lang in het zonnetje gezeten, gedronken en gegeten. Wat een heerlijk plekje was dit toch ook. Wij genoten van een heerlijke poke bowl en ik had er een pink lemon bij. Heel lekker en vooral leuk wegens de kleur. Van binnen en van buiten was dit echt een geweldige plek om heen te gaan.

En dat was dan ons weekje weg!